Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

Mehmet Berk
Ataman
Doçent Dr.
Pazarlama
Tilburg Üniversitesi, 2007
İstanbul Teknik Üniversitesi, 2002
İstanbul Teknik Üniversitesi, 1998
Berk Ataman Özyeğin Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde Pazarlama Doçenti olarak görev yapmaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlayan Dr. Ataman, doktora derecesini Tilburg Üniversitesi’nden almıştır.
Özyeğin Üniversitesi İşletme Fakültesi'ne katılmadan önce araştırmalarını Koç Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve İşletme Enstitüsü’nde (2013-2022), Rotterdam School of Management’ta (Erasmus University, 2006-2013), Tilburg Üniversitesi’nde (2002-2006) ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde (1999-2002) sürdürmüştür.
Dr. Ataman’ın bilimsel çalışmaları Journal of Marketing Research, Marketing Science, International Journal of Research in Marketing ve Journal of Business Research gibi dergilerde yayımlanmıştır. 2009-2015 yıllarında International Journal of Research in Marketing dergisinin yayın kurulunda görev yapan Dr. Ataman, halen MarkTech: The Journal of Marketing and Technology dergisinin yayın kurulunda yer almaktadır.
Dr. Ataman’ın “Managing Brands” başlıklı doktora tezi 2008 yılında PIM Marketing Science Prize’a aday olmuştur ve aynı yıl Emerald/EFMD Outstanding Doctoral Research Award ödülüne layık görülmüştür. 2009 yılında EUR fellowship kazanan Dr. Ataman, 2011’de Marketing Science Institute’un Young Scholars programına davet edilmiştir. Yayımlanan makaleleri 2008 Citation of Excellence Award’una, 2009 ERIM Top Article Award’una, 2017 ISMS Long-term Impact Award’una layık görülmüştür. Çalışmaları 2008 John D.C. Little Award ile 2015 Annual William F. O'Dell Award için finalist olmuştur.
Pazarlama kararlarına destek sağlayan sayısal modeller geliştirme konusunda uzman olan Dr. Ataman’ın araştırmaları, yöneticilerin nasıl marka ve firma performansını uzun vadede daha olumlu etkileyen kararlar verebileceklerini anlamaya çalışmaktadır.
Harvard Business School’dan katılımcı merkezli öğrenme sertifikasına sahip olan Dr. Ataman, lisans, yüksek lisans, MBA, Executive MBA ve Yönetici Geliştirme Programlarında katılımcı merkezli bir yaklaşımla ders vermeye devam etmektedir.
Pazarlama Analitiği, Pazarlama Karması Modelleri, Pazarlama ve Tüketici Davranışı Dinamikleri ve Uzun Dönemli Etkiler, Marka Yaratımı ve Yönetimi
JOURNAL ARTICLES & BOOK CHAPTERS
- Aydin Gokgoz, Zeynep, M. Berk Ataman, and Gerrit van Bruggen, 2024, “If It Ain’t Broke, Should You Still Fix It? Effects of Incorporating User Feedback in Product Development on Mobile Application Ratings,” International Journal of Research in Marketing, forthcoming. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2024.10.004
- Sezen, Burcu, Koen Pauwels, and M. Berk Ataman, 2024, “How do Line Extensions Impact Brand Sales? The Role of Feature Similarity and Brand Architecture,” Journal of Marketing Analytics, 12 (3), 537-550. https://doi.org/10.1057/s41270-023-00265-z.
- Sener, Begum, Ezgi Akpinar, and M. Berk Ataman, 2023, “Unveiling the Dynamics of Emotions in Society Through an Analysis of Online Social Network Conversations,” Scientific Reports, 13 (14997), https://doi.org/10.1038/s41598-023-41573-9 .
- Aydin Gokgoz, Zeynep, M. Berk Ataman, and Gerrit van Bruggen, 2022, “The Rise of Mobile arketing: A Decade of Research in Review,” Foundations and Trends in Marketing, 17 (3), 140-226. https://dx.doi.org/10.1561/1700000077
- Aydin Gokgoz, Zeynep, M. Berk Ataman, and Gerrit van Bruggen, 2021, “There’s an App for That! Understanding the Drivers of Mobile Application Downloads,” Journal of Business Research, 123 (February), 423-437.https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.10.006.
- Kusku, Fatma and M. Berk Ataman, 2011, “Employment Interview Satisfaction of Applicants within the Developing Context,” International Journal of Human Resource Management, 22 (11), 2463-2483. https://doi.org/10.1080/09585192.2011.584411.
- Ataman, M. Berk, Harald J. van Heerde, and Carl F. Mela, 2010, “The Long-term Effect of Marketing Strategy on Brand Sales,” Journal of Marketing Research, 47 (October), 866-882. https://doi.org/10.1509/jmkr.47.5.866.
– Finalist, 2015 Annual William F. O'Dell Award - Kucukkancabas, Selin, Ayse Akyol, and M. Berk Ataman, 2009, “Examination of the Effects of Relationship Marketing Orientation on Company Performance,” Quality and Quantity, 43 (3), 441-450. https://doi.org/10.1007/s11135-007-9119-x.
- Ataman, M. Berk, Carl F. Mela, and Harald J. van Heerde, 2008, “Building Brands,” Marketing Science, 27 (6), 1036-1054. https://doi.org/10.1287/mksc.1080.0358.– Winner, 2017 ISMS Long Term Impact Award
– Finalist, 2009 John D.C. Little Best Paper Award
– Winner, ERIM Top Academic Article Award 2009
– Winner, Citation of Excellence Award, 2008
– Emerald/EFMD Outstanding Doctoral Research Awards
- Ataman, M. Berk, Carl F. Mela, and Harald J. van Heerde, 2007, “Consumer Packaged Goods in France: National Brands, Regional Chains and Local Branding,” Journal of Marketing Research, 44 (February), 14-20. https://doi.org/10.1509/jmkr.44.1.014.
– Invited paper - Erdogan, Nevnihal, Ayse Akyol, M. Berk Ataman, and Vedia Dokmeci, 2007, “Comparison of Urban Housing Satisfaction in Modern and Traditional Neighborhoods in Edirne, Turkey.” Social Indicators Research, 81 (March), 127-148.https://doi.org/10.1007/s11205-006-0018-7.
- Kucukkancabas, Selin, Ayse Akyol, and M. Berk Ataman, 2006, “İlişki Pazarlaması Bileşenlerinin Şirket Performansı Üzerindeki Etkileri: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma,” Öneri Dergisi, 25 (7), 131-139. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677473.
- Ataman, M. Berk and Burc Ulengin, 2003, “A Note on the Effect of Brand Image on Sales,” Journal of Product and Brand Management. 12 (4), 237-250. https://doi.org/10.1108/10610420310485041.
- Kusku, Fatma, M. Berk Ataman and Ahmet Cakmak, 2003, “İş Görüşmelerinin Değerlendirilmesi: Aday Memnuniyeti Ölçeği,” Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 29-55.
- Ansal, Hacer and M. Berk Ataman, 2003, “Bilgi Toplumu Derinliklerinde Turkiye’yi Arama Denemesi,” İktisat Uzerine Yazilar II: İktisadi Kalkinma, Kriz ve İstikrar, Editorler: Ahmet H. Kose, Fikret Senses, Erinc Yeldan, İletisim Yayinlari, 193-223.
Pazarlama Yönetimi (OzU, MBA), Pazarlama Yönetimi (OzU, EMBA), Araştırma Yöntemleri (OzU, PhD), Pazarlama Araştırması (OzU, MBA & EMBA)