Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Zeynep Müge
Güzel

Zeynep Müge
Güzel

Dr.Öğretim Üyesi
Pazarlama


Doktora

Koç Üniversitesi

Yüksek Lisans

Galatasaray Üniversitesi

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi



Biyografi

Müge Güzel, Özyeğin Üniversitesi'nde Pazarlama alanında Doktor Öğretim Üyesidir. Araştırmaları, pazarlama ilişkilerindeki algısal farklılıklar, stratejik ve küresel pazarlama, pazarlama standardizasyonu ve sağlık krizleri sırasında marka iletişimi konularına odaklanmaktadır. Çalışmaları AMS Review, Journal of Business Research, Journal of Consumer Behaviour ve International Journal of Advertising gibi saygın dergilerde yayımlanmıştır. Ayrıca araştırmalarını EMAC, AMA ve AMA Global SIG gibi önemli konferanslarda sunmuştur. Akademik kariyerine başlamadan önce yedi yıl boyunca aktif olarak iş hayatında yer almış; telekomünikasyon ve danışmanlık sektörlerinde çeşitli görevlerde bulunmuştur.

Araştırma Alanları

Pazarlama İlişkilerindeki Algısal Farklılıklar, İlişki Pazarlaması, Stratejik Pazarlama, Uluslararası Pazarlama, Pazarlama Standardizasyonu, COVID-19 Dönemi Marka İletişimi


Araştırma
  • Güzel, Z. M., Özsomer, A., & Sezen, B. (2025). Mind the standardization gap: An emerging market phenomenon. Journal of Business Research, 191, 115249. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2025.115249  
  • Özsomer, A., Güzel, Z. M., Newmeyer, C. E., & Schmidt-Devlin, E. (2024). The value of future focus and experiential ad appeals in strengthening the effect of brand-pandemic fit on eWOM. International Journal of Advertising, 1–25. https://doi.org/10.1080/02650487.2024.2355770
  • Güzel, Z.M., Ozsomer, A., Cleansing the doors of perception: Perceptual inaccuracy in marketing relationships. Academy of Marketing Science Review (2022). https://doi.org/10.1007/s13162-022-00233-3 
  • Özsomer, A., Güzel, Z. M., Newmeyer, C. E., & Schmidt‐Devlin, E., Can advertising enhance consumers' desirable COVID‐19 health behavioral intentions? The role of brand‐pandemic fit. Journal of Consumer Behaviour. (2022).https://doi.org/10.1002/cb.2024

Ödüller

  • Koç University, Graduate School of Business Outstanding Academic Achievement Award, 2021
  • AMS Review/Sheth Foundation Doctoral Competition Winner, 2020
  • AMA Sheth Foundation Doctoral Consortium Fellow, 2020
  • AMS Doctoral Consortium Fellow, 2020

Verilen Dersler

Pazarlama (MKTG 201), Pazarlama Araştırması (MKTG 311)