Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

SEC 404 Sektörel Proje Uygulamaları Dersi
SEC 404 Sektörel Proje Uygulamaları Dersi
SEC 404 Sektörel Proje Uygulamaları Dersi
‘Kentsel Ayrışma ve İşbirliği’ni Nişantepe Mahallesi Üzerinden Araştırmak’
Öğrencileri gerçek dünyanın sorunlarıyla tanıştırmak ve çözümün parçası olmalarına imkan tanımak üzere gerçekleştirilen Sektörel Eğitim Birimi derslerine bu yıl eklenen SEC 404 proje dersi ile çalışma alanımız kente doğru ilerliyor, genişliyor.
Mekanda Adalet Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilecek, saha ayağı Nişantepe mahallesi olarak belirlenmiş proje dersinde, mimarlik ve hukuk öğrencilerinin birlikte çalışarak, tanığı ve parçası olduğumuz kentsel değişim süreçlerini makro bağlama oturtması, disiplinlerotesi bir ortamda tartışarak farklı perspektiflerden konuya yaklaşmayı deneyimlemeleri ve sürece aktif katılımın yollarını araştırmaları amaçlanıyor.
3.ve 4. Sınıf Mimarlık (Türkçe) ve Hukuk Bölümü öğrencilerinin katılımına açık bu seçmeli proje dersi için, öğrencilerin konuya ilgili, araştırmaya istekli ve değişim için çalışmaya hazır olmaları yeterli
İletişim için: ozlem.bahadir@ozyegin.edu.tr
Dersin Amacı
Dersi, iki temel amaca oturtmak mümkün;
**Öğrencinin, yaşadığı kentin değişim ve dönüşümlerini bir baglama oturtabilmesi,
dönüşüm süreçleriyle ilgili düşüncelerini belirginleştirebilmesi için konuyla ilgili okumalar- tartışmalarla düşünsel bir zemin oluşturmak,, meslek profesyoneli ve kentli kimlikleriyle tanığı olduğu dönüşüm süreçlerinde kendi kişisel konumunu araştırması için alan açmak
**Kanıksanmış mekansal ayrışma örüntülerini yeniden düşünmek, farklı ölçek ve biçimlerdeki kentsel birlikteliklere / ayrışmalara işbirliği çerçevesinde yeniden bakmak ve disiplinlerötesi bir ortamda değişim stratejisi üzerine çalışmak
Dersin kazanımları
- yaşadığı kentin dinamiklerini, değişim ve dönüşümlerini anlamak
- kente dair haklar, sorumluluklar, katılım odağında eleştirel okuma yapabilmek ve konuları makro bir bağlama oturtabilmek
- disiplinlerötesi bir düşünsel zeminde, kente dair bağlantıları ve kesişimsellikleri okuyabilmek
- gerçek sorunlar / konular ile mimarlık ve hukuk bölümlerinde öğrenilen kuramlar, yöntemler ve kavramlar arasındaki ilişkileri görebilme / edinilen bilgiyi kullanabilme
- disiplinlerötesi çalışma ve ekip çalışması deneyimi
- çözümleri eleştirel bir gözle değerlendirip seçebilme ve yapılan tercihleri savunabilme